Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 10. yilinda
IHYA ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
ISLAM ANSIKLOPEDISI
SPONSORLU BAGLANTILAR
Secme Konular
· Bir kimse bir şeyi gasbedip kullansa, kullandiği sürenin karşiliğini verecek mi
· Dövme
· Allah yazılı yüzük takılabilir mi
· Hoparlörle ezan okumak, caiz mi değil mi? bu hususta islam'in görüşü nedir?
· ösür
· Oruç ve ihtilam
· Cinsel ilişkide haramlar - helaller
· Guslü gerektirmeyen haller
· Kazasi olan kimse sünnet kilabilir mi?
· Kürtajin dini hükmü
· Cin ve şeytan
· Miskal ve derhemin günümüz ölçümü
· Hacamat (hicamat)
· Hacc-i kiran
· Büyük günahlar
· Organ nakli caiz midir
· Keramet mucize arasindaki farklar
· Kabir hayati
· Gece yatarken ille de sağ tarafimiza mi yatmaliyiz?
· Ehven-i şer
Secme Konular
· Matuh(bunak –bunamis)
· Kaç çesit arazi vardir, hangisine zekat –ösür- düser?
· Oruç ile  ilgili diger konular
· Ticaret ile  ilgili konular
· ölçü
· Mudarebeye zararin tazmini
· Eş'ariyye
· Ganimet
· Hacc-i ifrad
· Mescidlere bitisik odalarda namaz
· Meshin cevazindaki sartlar sunlardir
· Vakit
· Saklanmasi zor olan mallar
· Hanimini boşarsa küçük çocuklari kime birakilacaktir?
· Hayiz ve hafizlik

INTIHAR

Insanın kendisini öldürmesi. Ne şekilde olursa olsun bir kimsenin kendisini öldürmesine "intihar" denir. Intihar Allah'ın yaratmış olduğu cana kıymaktır. Bu yüzden de büyük günahlardandır. Insana canı veren Allah olduğu gibi, onu almaya yetkili olan da odur.

Intihar etmenin haramlığı ve ahiretteki tehlikesi ayet ve hadislerle sabittir.

Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Ey iman edenler, mallarınızı aranızda karşılıklı rıza ile gerçekleştirdiğiniz ticaret yolu hariç, batıl yollarla yemeyin. Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok merhametlidir" (en-Nisa', 4/29). Ayette, fiilen cana kıyma anlamı yanında, Allah'ın haram kıldığı şeyleri işlemek, masiyete dalmak ve başkalarının mallarını batıl yollarla yemek sûretiyle kendisine yazık etmek, ahiret hayatını mahvetmek anlamı da vardır (Ibn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'anı'l-Azım, Istanbul 1985, II, 235).

Amr b. el-As (r.a), Zâtu's-Selâsil seferinde ihtilâm olmuş, hava çok soğuk olduğu için, su bulunduğu halde, ölüm korkusundan dolayı teyemmümle namaz kıldırmıştır. Durumunu Hz. Peygamber'e iletirken, yukarıdaki ayete göre amel ettiğini söylemiş ve Resulullah (s.a.s) Amr'ın bu yaptığını tasvip etmiştir (Ebu Dâvud, Tahâre, 124; Ahmed b. Hanbel, IV, 203).

Hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: "Yedi helak edici günahtan uzak durunuz Denildi ki, ya Resulullah, onlar nelerdir?; şöyle buyurdu: Allah'a ortak koşmak, bir cana kıymak, yetim malı yemek, savaştan kaçmak, iffetli, hiçbir şeyden habersiz mümin kadına zina iftirası yapmak" (Buhârî, Vesâyâ, 23, Hudûd, Tıb, 45; Müslim, Iman, 144).

Intihar geçmiş ümmetlerde de yasaklanmıştır. Cündüb b. Abdullah'tan Hz. Peygamber (s.a.s)'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Sizden önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. Yarasının acısına dayanamayarak, bir bıçak aldı ve elini kesti. Ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. Bunun üzerine Cenâb-ı Hak; kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram kıldım, buyurdu" (Buhârî, Enbiyâ, 50).

Hayber Gazvesi sırasında büyük fedakârlıklar gösteren Kuzman adındaki birisinin, sonunda cehenneme gideceği Hz. Peygamber tarafından haber verilmişti. Bunun üzerine Ashab-ı kiramdan Huzâî Eksüm, Kuzman'ı izlemiş ve O'nun, aldığı yaralara sabredemeyip, kılıcı üzerine yaslanarak intihar ettiğini görmüştür (Buhârî, Kader, 5, Rikâk, 33, Meğâzî, 38, Cihâd, 77; Müslim, Iman, 179; Kâmil Miras, Tecrid-i Sarıh, X, 266 268). Kuzman'ın ölüm şekli Allah Resulu'ne iletilince şöyle buyurmuştur: "Insanlar arasında öyle kimseler vardır ki, dış görünüşe göre, cennet ehline yaraşır hayırlı işler yaparlar; halbuki kendileri cehennemliktir. Öyle kimseler de vardır ki, cehennemliklere ait kötü işler yaparlar, halbuki kendileri cennetliktir" (Buhâri, Kader, 5, Rikâk, 33; Müslim, Iman, 179).

Intihar edenin uhrevî cezası, intihar şekline uygun olarak verilir. Hadis-i şeriflerde "Kim kendisini bıçak gibi keskin bir şeyle öldürürse, cehennem ateşinde kendisine onunla azap edilir" (Buhâri, Cenâiz, 84). "(Dünyada ip ve benzeri) şeyle kendisini boğan kimse cehennemde kendisini boğar, dünyada kendisini vuran cehennemde kendisini vurur (azabı böyle olur)" (Buhârî, Cenâiz 84),

"Kim kendini bir dağın tepesinden atar da öldürürse cehennem ateşinde de ebedi olarak böyle görür. Kim zehir içerek kendisini öldürürse cehennemde zehir kadehi elinde olduğu halde devamlı ceza çeker" (Müslim, Iman, 175; Tirmizi, Tıb, 7; Nesâî, Cenâiz, 68, Dârimi, Diyât, 10; Ahmed b. Hanbel, II, 254, 478).

Islâm bilginlerinin çoğunluğuna göre, intihar eden dinden çıkmış olmaz, üzerine cenaze namazı da kılınır. Hayber Gazvesinde intihar eden Kuzman'ın cehennemlik olduğu bildirilmişse de, cehennemde ebedî olarak kalacağını belirten açık bir ifade yoktur. Bu yüzden intihar suçunu işleyenin cezasını çektikten sonra cehennemden kurtulacağı umulur. Ancak bunun için, intihar edenin son anda mü'min sıfatını taşıması ve intiharın helâl olduğuna itikad etmemiş olması da şarttır (Kâmil Miras, a.g.e, X, 270).

Hz. Peygamber'in, bıçakla kendisini öldüren kimsenin cenaze namazını kıldırmadığı nakledilir. Ancak bu olay, intihar edeni cezalandırmak ve başkalarını böyle bir fiilden menetmek amacına yöneliktir. Nitekim Ashab-ı Kiram bu kimsenin cenaze namazını kılmıştır (el-Askalânî, Bulûgu'l Merâm, terc. A. Davudoğlu, Istanbul 1970, II, 276-277). Imam Ebû Yusuf'a göre, intihar hata ile veya şiddetli bir ağrıdan dolayı olmadıkça müntehir üzerine cenaze namazı kılınmaz.

Sonuç olarak, beden Cenâb-ı Hakkın insanoğluna verdiği en büyük emanettir. Bu emaneti, ruh bedenden kişinin kendi müdahalesi olmaksızın ayrılıncaya kadar korumak gerekir. Bunun için de, kişinin rûhî ve fizikî sıkıntılara sonuna kadar sabır göstermesi İslam'ın amacıdır. Aksi halde intihar etmekle dünyevî sıkıntı ve problemlerini çözeceğini düşünen kişi, hemen intikal edeceği kabır ve daha sonra ahiret hayatında çok daha büyük sıkıntı ve felaketlerle karşılaşır. Hayat, en kötü şartlar altında bile güzeldir. Çünkü, ruh bedende kaldıkça Allah'tan ümit kesilmez. Her geceden sonra gündüz, her zorluktan sonra bir kolaylık vardır. Kulun Allah'a yönelmesi ve O'ndan yardım istemesi, sıkıntı ve problemlerin çözümünün başlangıçnoktasını teşkil eder. Yüce yaratıcı umulmayan, beklenmeyen yer ve yönlerden kolaylıklar ihsan eder. Çünkü O'nun her şeye gücü yeter. O'na dayanan da güç kazanır.


Son takip: 26.07.2014 - 12:47
Konu ile alakali düsüncelerinizi yaziniz:
MUZAFFER BOZKIR2012-04-03 23:21:14 Cvp: INTIHARÇOK GÜZEL ANLATMIŞ KURANI KRERİM ŞOK OLDUM KENDİM İÇİN KONUŞUY0RUM BEN GERİ ZEKANININ BİRİYİM TAM 6,5 SENEDEN BERİ KENDİME NASIL VERİRİMLE GEÇTİ AMA TEDAVİ GÖRÜYORUM GÜNÜN HER ANINDA BEYNİMİN İÇİNDE İNTAHAR ET KURTUL DİYE BİRİ VAR SANKİ İÇİMDE BENİ ÇILDIRTMADDİ MANEVİ HİÇ BİR SIKINTIM YOK HERKES BANA DESTEK OLUYOR AMA MUHAKKAK Kİ KESİNLİKLE DÜŞMANIM YOK AMA OLSA BİLE BENİM RAHATTSIZLIĞIMI YANİ OBSESİF KOMPLİSİF HASTALIĞINI(TAKINTI HASTALIĞINI)ALLAH DÜŞMANIMA BİLE VERMESİN İNŞALLA 19 04 12 TARİHİNDE ÜMREYE GİDİYORUMİNŞALLAH ALLAHA YALVARACAM BENİ BU DÜŞÜNCELERİNDEN KURTULYYUM DİYE DUA EDECEM BANA CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRİM

 

Begendim Begenmedim
MUZAFFER BOZKIR2012-04-03 23:28:26 Cvp: INTIHARMÜSLÜMAN KARDEŞLERİME SADECE ŞUNU SÖYLEYEBİLİRİM İNTAHAR ETMEK ÜZERE OLAN KİŞİLER BİN KERE DÜŞÜNSÜN ONBİN KERE DÜŞÜNSÜN KEŞKE AYAKLARIM KESİLSEYDİ DE O İPİ BOYNUMA GEÇİRMESEYDİM KEŞKE KOLUM KOPSAYDI 30 TANE HAP İÇMESEYDİM KEŞKE AYAKLARIMA FELÇ GELSEYDİ 3 KEZ İPİ BOYN UMA GEÇİRMESEYDİM YANİ ANLAYACAĞINIZ ŞEKİLDE BENİM GİBİ BİR APTALLIK YAPMAYIN SAKIN SADECE AMA SADECE BİR KEZ YAPIPTA PİŞMAN OLURSANIZ AYVAYI YEDİNİZ DEMEK BENİM GİBİLER VARSA MAİL ADRESİMDEN SIK SIK GÖRÜŞMEK İSTERİM HOŞÇAKALIN

 

Begendim Begenmedim


· Harb sirasinda düşman gözetleyen varsa düşmani vurmak için siper arkasinda saklanan kimse nasil namaz kilacak?
· Peygamber (sav)'in teravih namazini yalniz sekiz rek'at olarak kildirdigi söyleniyor. biz neden yirmi rek'at kiliyoruz?
· Eş dişindaki hisimlarin nafakasinin düşmesi
· Cihad
· Nikah tazelemek
· Tekfir mes'elesi
· Güzel veya çirkin görülen işler
· Süslenmenin üç sarti
· Evlenmeden boşama
· Küfrü gerektiren bir söz söyler veya bir harekette bulunursa nikahina bir zarar gelir mi
· Bilmeyerek küfrü gerektiren bir söz söylerse
· Arazi
· Yakinlar ve mahremlik
· Islamda
· Tesbih namazi

· Kira akdinin devam etmesi için gerekli sartlar:
· Kiyasin kisimlari
· Zorunlu estetik ameliyat
· Sifat-i selbiyye
· Ka'de-i ahire
· Mekruh
· Darü'l-harb,darü'l-islam'a ve darü'l-islam, darü'l-harb'e nasil dönüşür?
· üç aylar ve kadin
· Tafsili iman
· Sirket
· Müzabene(kabala satmak)
· Kadir gecesi
· Vakfedilebilen mal çesitleri sunlardir
· Eş'ariyye
· Miskal ve derhemin günümüz ölçümü

Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber