Fıkıh | Konular

Kadinin sünnetinin zamani

Kadının sünneti için bir zaman var mıdır? Büluğa
erdikten sonra da sünnet edilebilir mi? Avretini başkasına açma
buna engel midir? Engelse kadın hastalığından
dolayı zorunlu olarak muayene olduğu doktoruna, nasılsa
avretini açmışken sünnet olsa olmaz mı?


Önce Hanefîlere göre, kadının sünnetinin, erkeğin sünneti
kadar önemli "şiar" anlamında bir sünnet görülmediğini
bilmemiz gerekir. Çünkü Rasûlüllah Efendimiz (s.a.s.) "Hitân
(Sünnet olmak), erkekler için bir sünnet, kadınlar için ise bir
fazîlettir" buyurmuş ve aralarında fark olduğuna
işaret etmiştir. Mâlikîler de Hanefiler gibi düşünürler.
Şâfiîlere göre ise erkek için de kadın için de vâciptir.
Çünkü hadîslerde "fıtrattan"
sayılmıştır. Ve "Sünnet yerinin sünnet yerine
değmesiyle guslün vâcip olacağı" söylenmiştir.
Bu da iki tarafın da sünnetli olmasını gerektirir. Hanbelîlere
göre de erkeğin sünneti vâcip olmakla beraber kadının sünneti
vâcip değildir, fazîlettir. Bunlardan ötürü, kadının
da sünnet olmasını vacip görenler, onun sünnet edilmeden
bulûğa ermiş olanının dahî sünnet edilmesi gerektiğini
söylerler. Çünkü bu şiar anlamında bir sünnettir. Onu
sadece bir fazîlet görenlere göre ise, bulûga eren bir kadın,
kendisi ya da eşi tarafından sünnet edilebilirse edilir. Bunu,
beceremezlerse, bir fazîlet için, açıkça haram olan bir şey
yapılmaz. Çünkü kadının avretini, mazeret yokken
kadına dahî göstermesi haramdır.Ama herhangi bir mazeretten
dolayı bir doktora avretini açmak zorunda kalmışsa,
Allah'u a'lem, sünnet olmasında bir mahzur olmaz.Ancak
kadının sünnetinin iklimle de alâkalı olduğunu da
bilmek gerekir. Uzmanlar bunun özellikle sıcak ülkelerde daha
gerekli olduğunu söylüyorlar.


Konular