Muska
Muska hakkında bilgi verir misiniz? Kısmeti kapanan bir
kızın hocaya gidip kısmetini açtırması diye bir
şey var mı? Ya da hastalığa doktorlardan çare
bulamayan bir dertli, hocaya gidebilir mi?
1: İslâm muskayı istememiş, tedavi ya da başka bir
amaçla kullanılmasını tavsiye etmemiş ve faydalı
olabileceğini söylememiştir. Hattâ muskanın birçok
çesidiyle Allah'tan başkalarının da etkili
olabileceğini kabul etme anlamı
taşıyacağından, şirk olduğu
bildirilmiştir. 2: Tuvalet gibi yerlere girerken çıkarmak,
şirk anlamı taşıyan cümleler, şifreler ve
işaretler gibi anlamsız tılsım rumuzları içermemek
şartıyla bazı âyetlerin ve bazı mübarek isimlerin,
tesiri onlara değil sadece Allah'a bağlayarak üzerinde taşımasının
sakıncalı olmayacağı söylenmiştir. Ancak bunun
da gerçek tevekküle aykırı bir davranış
olduğuna işaret eden hadisler ve bunlara bağlı
kabullenişler vardır. bk. Elmalı) 3: Ancak bunlarla da
tedavi olunabileceği söylenmemiş ve bu istenmemiştir. 4:
Tıbbî tedavi yöntemlerine başvuru emredilmiş olmakla
beraber, Kur'ân-ı Kerîm'den bazı âyetlerin -özellikle
Fâtiha Sûresi'nin- ve Rasûlüllah'ın (s.a.s.)
yaptığı bazı duaların okunup hastaya üflenmesi
câizdir ve bunun Allah'ın dilemesiyle tesiri olabilir. Ancak
şifa sadece Allah'tan bilinmeli ve sadece O'ndan istenmelidir. (156
Buhârî, tip 38,40; Ebû Dâvud,17,19) 5: Günümüzde "kısmet
açma" vs. şeyler için yapılan bid-?atler, hoca
kılıklı sahtekârlardan imdat dilemeler ve her çeşidiyle
bu yoldaki uygulamalar şirk belirtisi ve kalıntısı
davranışlardır. Bunların kazandıracakları günah;
zayi ettirecekleri paralar ve sağlamayacakları faydalar bir
yana, şahsen ben mevcut dertlere de dert katacakları
kanısındayım. Böyle olan kardeşlerimize, gecelerin
gamzelerinde kılacakları teheccüdlerden sonra dertlerini
Allah'a (c.c.) sunmaları ve O'nun: "Yok mu derdine deva isteyen,
vereyim..." diye seslendigi o saatleri ısrarla
değerlendirmelerini tavsiye ederiz. Ancak "ağzı
dualı" tabir edilen, alim, fazıl ve müttekî insanlardan
dua talep etmek, onlardan bir şeyler okumalarını istemek güzeldir
ve mahzursuzdur.