Fıkıh | Konular

Kadinin tenasül uzvunda devamli kalmak suretiyle tibbi bir parça yerlestirilerek hamile kalmasinin önlenmesi caiz midir?

İslam dini evliliğe iki yönden büyük ehemmiyet
vermektedir.



1- İnsan neslinin çoğalması. Peygamber (sav) şöyle
buyurmuştur: "Evleniniz ki çoğalasınız. Ben
kıyamette sizinle iftihar edeceğim." (İmam
Şafii rivayet etmiştir) (Muğnil Muhtaç).


2- İffet ve namusu korumak. Peygamber (sav) buyuruyor: "Ey
gençler topluluğu evlenme gücüne sahip olan kimse evlensin.
Çünkü o (evlenme) göz namusu korur. Gücü yetmeyen kimse oruç
tutmağa gayret etsin. Çünkü oruç onu frenler" (Buhari,
Müslim).



Bir gün Ukkaf bin Vedda'e Peygamber (sav)'e vardı. Peygamber
(sav):



Ey Ukkaf eşin var mıdır?


Hayır.


Cariyen de yok mudur?


Hayır.


Sıhhat ile maddi durumun iyi midir?


Evet, Allah'a şükür.


Öyle ise şeytanların arkadaşlarındansın.
Hıristiyanların rahiblerinden isen git onlara yetiş.
Bizden isen yaptığımızı yap. Evlenmek bizim sünnetimizdendir.
En şerirleriniz (kötüleriniz) bekarlarınızdır.
Ölülerinizin en alçakları bekar olarak ölenlerdir. (Ahmed bin
Hanbel rivayet etmiştir.



Evlenmenin en büyük gayelerinden biri neslin çoğalması
olduğuna göre hastalık, çevrenin dinsizliği ve
şiddetli fakru zaruret gibi mani olmazsa kadının hamile
olmasına engel olmak doğru değildir. Ama meşru bir
mazeret varsa gebeliğin önlenmesi için ilaç kullanmak veya
tenasül uzvuna spiral takılmasında beis olmadığı
gibi dusül ile oruca da mani değildir. Çünkü bu parça tıkanması
gerekmeyen uzvun iç tarafına yerleştirilir. Ancak oruçlu iken
bu parçanın tenasül uzvuna yerleştirilmesi caiz değildir.
Orucun bozulmasına sebeb olur.


Konular