Fıkıh | Konular

Inançla ilgili diger bazi konular

Imanın ana temelleri altı olmakla ve bu altı temel bütün
inanılacak şeyleri içine almakla beraber, akaid kitaplarında,
öneminden ötürü ayrıca zikredilen şeyler de vardır:


Allah'ı, insanlarda, ya da diğer yaratıklarda bu1unan
bir özellikle nitelemek küfürdür.


Inananlar cennette Allah'ı yer, zaman ve nitelikten uzak bir
şekilde göreceklerdir.


Allah'ın Kelâmmn bir âyetini bile inkâr, insanı dinden çıkarır.


Allah'a mekân nisbet edilemez. Yani Allah şuradadır, ya da
buradadır denmez. Belki, bilgisi ve gücüyle Allah her yerdedir,
denir.


Isrâ ve Mîraç, yani Hz Muhammed'in Allah tarafından Mekke'den
alınıp Kudüs'e götürülmesi, oradan da göklere yükseltilip
bu yolculugunda Allah'la görüşmesi gerçektir.


Kıbleye dönüp namaz kılan hiçbir kimse; dinin zorunlu
olarak bilinen kesin esaslarından birini açıktan inkâr
etmedikçe, ya da küfrü kesin olan bir eylemi inanarak yapmadıkça
kâfir sayılamaz.


Kâfirin müslüman üzerinde "velayat" hakkı yoktur, ya
da "ulü'l-emr" ancak müslümandan olur.


Allah'a isyan emretmedikçe "ulü'l-emr"e itaat, zalim de
olsa farzdır:




Abdestte mestler üzerine meshetme müslümanların
ittifakıyla sabittir.


Imamla, yani tüm müslümanların önderi ile birlikte cihad kıyamete
dek sürecektir.


Peygamber bildirmeden, kimsenin Cennetlik ya da Cehennemlik olduğuna
hükm olunamaz.


Peygamberimizin arkadaşlarının, yani
ashabının hepsi âdil insanlardır. Hiç birisine kötü
söylemeyiz.


Allah'tan başka herkes yanılabilir. Ancak Allah,
peygamberleri yanıldıklarında doğrultur.


Bir peygamber, bütün velilerden daha üstündür.


Allah dostlarının (evliya) kerametleri gerçektir.




Kâhinler ve gâibden haber verdiklerini söyleyenler yalancı ve kâfirdirler.
Söylediklerini doğrulamayız. Ama Allah, bazı
kullarına dilerse bazı sırlar öğretir.


Kıyametin, Deccalın çıkması, Hz. Isâ'nın
inmesi ve Güneş'in batıdan doğması gibi büyük işaretleri
vardır.


Allah Resûlünün yolundan başka bir yol, onun getirdiği gerçekten
başka bir gerçek yoktur. Içiyle ve dışıyla ona
itaati kabullenmeyen, havada da uçsa, suda da yürüse mü'min değildir.


Inanç açısından insanlar üçe ayrılır:




1. Hz. Muhammed'in (s.a.s.) Allah'tan (c.c.) getirdiklerini
kalbiyle kabul edip, diliyle söyleyen mü'min'dir.


2. Kabul etmeyen kâfirdir.


3. Kabul etmediği halde kabul ettiğini söyleyen münafıktır.
Münafık kâfirden daha kötüdür. Ancak kalbinden inanmadığı
halde müslümanlar gibi yaşayana biz Müslümanca muamele
ederiz. Kalbini bildiğimizi söyleyemeyiz.




Konular