Fıkıh | Konular

Müslüman olmıyan bir devlet tarafindan tayin edilen bir din görevlisinin arkasinda namaz kilmak

İslam'a inanmayan bir devlet tarafından tayın edilen din
görevlisi müslüman ise, yani İslam'ın bütün ahkamını
kabul ediyorsa arkasında namaz kılmak caizdir.


İslam devleti tarafından tayın edilen bir din görevlisinin
görevi kabul edip maaş alması din görevliliğine ve imamet
yapmasına zarar vermediği gibi müslüman olmayan bir devlet
tarafından tayın edilerek görevi kabul edip maaş
alması da zarar vermez.


Hatta devlet kafir bile olsa İslam'a hizmet etmek gayesiyle böyle
bir görevi kabul edip ehil olmayan kimselere bırakmamak
lazımdır. Kadı Şureyh ve Tabiinin bir çok ileri
gelenleri zalım ve müstebid ve hatta Cassas'ın ifadesine göre
bir kısmı mürted olan Emevi hükümdarlarınıın
zamanında Kadılık görevinde bulunup maaş
almışlar ama hilafetlerini kabul etmemişlerdir.


Hazret-i Hasan Said bin Cubeyr, Şa'bi ve Tabiinin ileri gelenleri
de bu zalimlerden maaşlarını almakla beraber onlara
karşı geldiler. Dört bin Kurra ve hafız Haccac-ı
Zalım'e karşı savaş açıp, Ahvaz, Basra ve Deyr
El-Cemacım gibi yerlerde Allah rızası için kendisiyle
çarpışarak kanlarını dökmüşlerdir.


Ancak böyle bir görev için dinden tavız verip ehli küfrün
düzenini benimseyen kimse, mürted olduğundan, arkasında namaz
kılmak caiz değildir.


Konular